MENU

OBJEKTIF

  • "Memastikan semua aduan awam yang dikemukakan kepada jabatan yang berkenaan untuk diambil tindakan penyelesaian dengan secepat mungkin, mewujudkan hubungan komunikasi yang baik antara Majlis dengan masyarakat awam sebagai pelanggan dan membentuk imej korporat yang seiring dengan Nilai sebagai sebuah kawasan perbandaran yang pesat membangun".

 

FUNGSI

 

  • Menerima, merekod, dan menyalurkan aduan awam yang diterima daripada pelanggan kepada pelanggan jabatan yang berkaitan .
  • Menguruskan tempahan bahan – bahan bercetak seperti papan iklan, kain rentang dan banting sempena Hari Kebesaran, Sambutan Perayaan dan Majlis – majlis Rasmi .
  • Menguruskan dan menyelaras majlis – majlis rasmi Kerajaan Negeri dan Kerajaan Persekutuan Yang Memerlukan Penglibatan Majlis .
  • Menguruskan penerbitan Buletin Majlis .
  • Bertindak sebagai urusetia bagi pihak Yang Dipertua dengan media cetak dan media elektronik berkaitan kenyataan akhbar dan hebahan program anjuran jabatan.